Waarom dit blog

Uitgaande van de 4 P’s uit de marktingmix heb ik in de afgelopen jaren in verschillende functies alle P’s wel voorbij zien komen. 

Mijn commerciële carrière begon als beleidsmedewerker op een distributie afdeling waar we met name bezig waren met de Plaats uit de marketingmix.
Vervolgens kwam ik terecht in de functie van premie-specialist op de afdeling productontwikkeling. Vanuit deze rol waren we bezig met de invulling van ons Product en de Prijs hiervan.
Daarna heb ik nog een aantal jaar op de afdeling marketing gezeten als databasemarketeer waarbij we de Promotie voor ons rekening namen.

Vanaf 2011 ben ik gekanteld  naar de afdeling Business Intelligence. In de rol als Business Specialist verzorg ik de intelligence over het gehele spectrum van Commercie. Het leuke hiervan is dat we ook kruisverbanden kunnen maken tussen de 4 P’s.

Commerciële intelligence is te verdelen in een drie-tal hoofdgroepen.

– Customer Intelligence
– Marketing Intelligence
– Market Intelligence

Met deze website ga ik proberen om mijn kennis met jullie te delen.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s