Marketing Database

De marketing database is de spil van de commerciële afdeling en de bron voor:

1) Reporting; standaard rapportages / dashboards met een vaste frequentie om de commerciële afdeling van een constante stroom informatie te voorzien.
2) Analyses: diepgaande analyses op marketingvraagstukken, datamining, modellering ect. Veelgebruikte tooling is SPSS, SAS, SQL en/of MsAccess.
3) Campagne management; het managen van campagnes door op het juiste moment, via het juiste kanaal de juiste boodschap aan de potentiële klant, ex-klant of huidige klant te brengen.

Marketing_DB

Plaatje geleend van de MetricaGroup

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: